VANLIGA FRÅGOR / FAQ
Här har vi samlat de vanligaste frågorna som vi brukar få från våra kunder.
Titta gärna omkring vad andra frågat om tidigare, ifall det är något som är oklart för dig.
Om du inte hittar svar på din fråga så kontakta oss gärna så skall vi hjälpa dig.
Gå till "Mina Sidor" och välj glömt lösenord, och ange samma epostadress som vid beställningen. Du får då ett nytt lösenord på din e-postadress.
Klicka här för att komma till formulär för "glömt" lösenord »
Kontrollera så du har angivit korrekt e-postadress. Annars kontakta kundtjänst och uppge kundnummer eller ordernummer så kollar vi manuellt vilken e-postadress du angav när du la din order.
Klicka här för att komma direkt till "Mina Sidor" »
Alla order som skickas ut har rabatterade fraktpriser. Du ser fraktkostnaden i kassan när du plockat i det du vill köpa. Priset varierar beroende på vikt och volym, samt om du vill ha det levererat hem eller om du vill hämta hos ombud.
Bor du i Danmark kostar frakten från 79 DKK och uppåt, om du bor i Finland kostar frakten från 8 EUR och uppåt.
Du lägger en ny beställning i vår webbshop och anger samma kunduppgifter eller loggar in.
Du får då valet att lägga ordern som en tilläggsbeställning (eller som en helt ny fristående beställning) i kassan.
Mejlen kommer fram direkt och sändningen tar någon dag att utföra för transportbolaget.
Så länge inte din order har lämnat vårt lager kan vi ändra den.
Skicka oss ett mejl genom att svara på din orderbekräftelse. Skriv "ÄNDRA" eller "AVBESTÄLL" i rubriken på mejlet så höjs möjligheten att vi ska hinna hantera ditt ärende innan din order packas.
När din order väl är skickad från oss kan vi tyvärr inte ändra eller avboka den utan att det medför kostnader för dig.
Gå till Mina Sidor, klicka på beställningar, klicka sedan på den order som du vill spåra och sedan klickar du på kollinumret. Du får då upp ett nytt fönster med transportinformation om denna sändning.
Ja, så säker den kan vara med dagen teknik.
Alla sidor (inte bra kassan) ligger med en krypterad SSL-anslutning, samma som bland annat banker använder. Du ser det på adressen till butiken som börjar med https://
Vill du läsa mer så hittar du bra och enkel information på denna länk https://sv.wikipedia.org/wiki/SSL-certifikat.
Vi kan självklart hjälpa er och ta er beställning på telefon eller mejl, fast dessa ordrar kan dock ta något längre tid.
- Du kan endast betala mot faktura vid telefonbeställning.
- Du kan inte logga in och spåra orderhistorik eller söka din sändning.
Du når oss enklast på telefon under helgfri vardag på kontorstid.
Finns produkterna du beställer i lager så tar det ca 2-5 arbetsdagar. Alltså helgfria vardagar, inte lördagar och söndagar.
Vid större helger så kan det vara ytterligare något längre.
Du ser den beräknade leveranstiden på varje artikel vid köpknappen.
Observera att om du ändrar storlek eller smak kan leveranstiden och även tillgängligheten ändras.
Uppge mobilnummer för SMS-avisering vid DHL Servicepoint sändningar.
De som väger mindre än ca 2kg skickas vanligen med Postnord som varubrev och levereras i din brevlåda.
Vi får då den information vi behöver för att hjälpa dig.
Du blir sedan kontaktad av servicetekniker, som hanterar dessa frågor.
För reklamation av följande fabrikat så skall du använda dessa länkar för att få hjälp direkt av respektive generalagent:
För reklamation av produkter av märke Abilica, NordicTrack, Pro-Form, Nordic, Everlast, Sport Supply, SKLZ, Redcord, Weider, Bowflex ska ni använda följande formulär: Länk till formulär » För reklamation av produkter av märke Master ska ni använda följande formulär: Länk till formulär » |
Sedan skickar du oss den produkt som du vill återlämna enligt ångerätten och anger ditt returnummer i paketet.
- Du fyller du i formuläret för byte/retur på ”Mina Sidor” och:
1. Snabbast hantering
- Lägg ny beställning på samma produkt i rätt storlek.
- Ange i kassan under ”Kommentar till kundtjänst” Byte finns registrerat.
- Vi lägger med retursedel tillsammans med den nya beställningen.
- Så snart vi mottagit returen från dig så återförs betalningen. Även eventuell fraktkostnad om ordern inte uppkom till fraktfrigräns.
Kräver att du bor inom sverige.
Eller
2. Vill du inte ligga ute med betalning eller höjd kredit hos klarna under tiden för bytet
- Ange i samband med att du registrerar bytet vilken storlek du vill byta till och att vi skall mejla dig retursedel.
- Retursedel skickas till din registrerade e-mailadress.
- Så snart vi mottagit returen från dig så skickas det nya plagget/skorna ut till dig i den storlek som du angav på registreringen.
Kräver att du bor inom sverige.
För att kunna godkänna byte så är det en förutsättning att varan som skall returneras ej hanteras i större omfattning än som varit nödvändigt för att prova dess storlek.
Produkten skall alltså inte ha använts och samtliga etiketter skall finnas kvar.
Det är ju inte alltid att stoleken är vad man förväntat sig. För att underlätta får du fri returfrakt och fri frakt vid byte av storlek på köpta kläder och skor. Självklart kan du även byta färg i de fall det förekommer, om den inte motsvarat din förväntning.
Andra produkter som inte är kläder och skor ur vårt sortiment har oftast ganska höga fraktkostnader. Fraktkostnaderna har redan subventionerats i samband med försäljningen och dessa produkter vilka oftast också är hårt prisutsatta genom konkurrensen vilket gör att vi inte kan erbjuda denna möjlighet för dessa produkter.
Är det en retur av produkt på grund av reklamation/reparation eller så brukar vi oftast stå för denna kostnad. Varierar lite beroende från ärende till ärende. Detta efter dialog med servicetekniker.
Vill du byta storlek eller färg på kläder eller skor så står vi för fraktkostnaderna och skickar dig fraktsedlar.
Självklart får du hantera produkten i den omfattning än som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Jag misstänker att du har en order som består utav en produkt och eller kanske har missat instruktionen om att markera produkten du skall returnera, se bilden.
Om du vill kan du ha flera olika leveransadresser på din kundprofil, till ex. jobb eller sommarstuga. Du hittar din kundprofil under ”Mina Sidor”.
Fakturaadressen är den adress som vi skickar fakturan till, om den skulle skickas med brev. Vi skickar alla fakturor med mejl om du inte meddelar annat.
Du ser den beräknade leveranstiden på produkten vid priset/köpknappen på produktsidan.
Har den statusen "Beställd hos leverantör" så räknas antalet arbetsdagar ner mot det datum som produkten beräknas finnas tillgänglig.
Detta varierar ju så klart lite mellan de olika exemplaren beroende på hur lång tid som har gått sedan den producerades.
Ju längre tid de legat på lager hos oss desto mindre luktar de.
Gummi är ett naturmaterial så det beror ju lite på hur länge det hunnit torka…Samma sak som med alla gummiprodukter som inte är blandade med returgummi eller plast.
Genom att leasa, kan du undvika att binda upp några kontanta medel och du får då en kostnad som är avdragsgill och enkel att budgetera.