SERVICE
Vi vet att service är viktigt för att utrustning skall fungera och få lång livslängd, så därför prioriteras service högt hos Sportgymbutiken.
Våra servicetekniker har bred kunskap och många års erfarenhet och utför service på alla märken.
Serviceavtal
Sportgymbutikens servicetekniker erbjuder service, montering och reparationer på utrustning av de flesta märken till marknadens bästa priser.
Vi ger er snabb respons och snabb åtgärd.
Vi på Sportgymbutiken erbjuder avtal för regelbunden tillsyn och underhåll av er maskinpark. Kontakta oss gärna för en serviceoffert, så får ni veta mer om våra förmånliga serviceavtal.
Vänligen uppge kontaktperson och telefonnummer samt email, så kontaktar vi er inom några dagar.
Kontakta oss på
Email: service@sportgymbutiken.se
Tel. 0500-42 87 00 (välj 2, service)
Reservdelar
Sportgymbutiken anser att eftermarknaden är viktig. Därför är vi gärna behjälpliga med reservdelar, reparationer och support för kunder med befintliga träningsmaskiner. Vi har ett stort utbud av reservdelar på vårat lager, men även möjlighet att beställa hem reservdelar till de flesta märken på marknaden, för såväl hemmatränings- och proffsmaskiner.
Varumärken som vi ofta arbetar med är b.la Masterfitness, Abilica, ProForm, Casall, Concept, Tunturi, Hammer Sport, Gymtec, Impulse, inSPORTline, DKN, Assault, Bowflex, BH Fitness, Skip Sport, Weider, Schwinn, First Degree Fitness, Iron Master m.fl..
Sportgymbutiken är även Sveriges Servicepartner för Tunturi Fitness och sköter service samt reservdelar till dessa maskiner.
För prisuppgift och reservdelsbeställning, använd vårt formulär så återkommer vi till er inom kort med prisuppgift och mer info
Formulär för reservdelar »
Reklamation
Ansvaret för beställda varor övergår på köparen när varan lämnats till respektive transportföretag. Transportskador skall anmälas omgående till speditören, vi står i dessa fall för eventuell returfrakt. Kontrollera alltid att ert gods är oskadat vid leveranstillfället. Eventuella transportskador skall vara registrerade eller skall registreras när leveransen sker. Det går inte att åberopa transportskador i efterhand.
För reklamation av produkter av märke Abilica, NordicTrack, Pro-Form, Nordic, Everlast, Sport Supply, |
Vid synliga skador bifoga bild så är det enklare att hjälpa er.
Det åligger köparen att ankomstkontrollera varan vad gäller felaktigheter eller felexpediering.
Vid ev. felsökning och reparation svarar kunden för transport av produkten som skall repareras till av Sportgymbutiken godkänd och anvisad reparatör. Dessa fraktkostnader betalas av kunden om ingen annan överenskommelse har skett. Felsökning och reparation i hemmet kan i vissa fall ske mot en extra kostnad.